اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳


در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان، تاکید کرد که فرآیندهای تبلیغاتی کاندیدها تحت نظارت دقیق قرار خواهند گرفت. این اقدامات به منظور تضمین اجرای عادلانه و قانونمند انتخابات و جلوگیری از هرگونه تخلف انتخاباتی انجام می‌شود.

تاکید بر رصد و بررسی فرآیندهای تبلیغاتی

عتباتی در گردهمایی داوطلبین نمایندگی انتخابات تصریح کرد که هرگونه جرم و نارضایتی در زمینه فرآیندهای تبلیغاتی با دستورات قضایی لازم پیگیری خواهد شد. وی همچنین بر اهمیت مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات به عنوان چهار راهبرد کلیدی تعیین شده توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد.

اجرای قوانین شفافیت و نظارت بر تأمین مالی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی اشاره کرد که برای اولین بار در انتخابات پیش رو به اجرا درمی‌آید. این قانون، که در سال ۹۸ به تصویب رسیده، به تضمین سلامت انتخابات و جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به فرآیندهای انتخاباتی کمک خواهد کرد.

پیشگیری و برخورد قاطع با جرایم و تخلفات انتخاباتی

عتباتی بر فعالیت‌های پیشگیرانه دستگاه قضایی استان برای حفاظت از آرای مردم و صیانت از سلامت انتخابات تاکید کرد. از جمله این فعالیت‌ها، تشکیل جلسات ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و رسیدگی به موارد تخلف در شعب ویژه است.

تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند

دادگستری استان آذربایجان غربی متعهد است که با همکاری کاندیدها و شهروندان، انتخاباتی سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری برگزار کند. عتباتی از کاندیدها خواست که در تبلیغات خود به قوانین و مقررات احترام گذارند و از تخریب رقبا خودداری کنند.

جمع‌بندی

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیدها تحت نظارت دقیق قرار خواهند گرفت تا اطمینان حاصل شود که انتخابات در فضایی سالم و بر اساس قوانین جریان دارد. اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نیز به تضمین این فرآیند کمک خواهد کرد. Dadsگستری آذربایجان غربی با اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع با تخلفات، به حفاظت از حقوق شهروندان و سلامت انتخابات متعهد است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *