نوسازی مسکن در آذربایجان‌غربی؛ ثبت 15 هزار و 372 تقاضا و تخصیص 12 هزار تن قیر رایگان

ارومیه- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ثبت 15 هزار و 372 تقاضای نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی و تخصیص 12 هزار و 472 تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول عطائی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 15 هزار و 372 واحد مسکونی در 22 شهر استان متقاضی نوسازی هستند و درخواست آنها در سامانه ستاد ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری نیازمند عزم جدی و مشارکت همه جانبه است، از شهرداران و مسوولان شهرستانی خواست تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

عطائی در خصوص تخصیص قیر به شهرداری‌های استان نیز گفت: در راستای آسفالت معابر خاکی محدوده‌های بازآفرینی شهری مصوب استان، بیش از 12 هزار و 472 تن قیر رایگان به ارزش یک هزار و 169 میلیارد ریال طی چند سال اخیر به شهرداری‌های آذربایجان‌غربی واگذار شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: این میزان قیر تخصیصی جهت آسفالت معابر محلات هدف به طول 259 کیلومتر در اختیار شهرداری‌های 16 شهر استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت جذب قیر بیشتر برای اجرای رویکردهای بازآفرینی شهری، خواستار همکاری همه جانبه شهرداران شد و افزود: با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، سردشت، سلماس، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت 572 پروژه به اعتبار بالغ بر 55 هزار و 304 میلیارد ریال تهیه گردیده است.

گفتنی است در این جلسه همچنین بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان نوسازی، ارائه مشوق‌های بیشتر به مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده و اجرای طرح‌های محرک توسعه در این مناطق تاکید شد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *