اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

خسرو شهبازی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در حاشیه این مانور اظهار داشت: در راستای مبارزه با بیماری‌های برگی غلات، مخصوصا زنگ زرد، مانور سراسری مبارزه با آفات غلات با حضور کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در سطح استان برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با این بیماری گفت: زنگ زرد از جمله بیماری‌های قارچی است که زودتر از سایر بیماری‌ها و در شرایط سردتر فعالیت خود را آغاز می‌کند و به همین دلیل امسال مانور مبارزه با این بیماری در استان انجام شد.

شهبازی افزود: امسال ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و ۳۰۳ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم قرار گرفته است.

تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع گندم آذربایجان غربی با زنگ زرد مبارزه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع گندم این استان تحت مبارزه با زنگ زرد قرار گرفته است، از کشاورزان خواست از ارقام مقاوم در مزارع خود استفاده کرده و از مواد غذایی مناسب خاک، از جمله کودهای پتاسه و ازته، برای کاهش آسیب به محصول استفاده کنند.

وی همچنین بر مدیریت مزرعه و مبارزه با علف‌های هرز به عنوان راهکارهای دیگر برای کاهش آسیب زنگ زرد تاکید کرد و گفت: با این وجود، به دلیل کشت ارقام خاص، مبارزه شیمیایی نیز ضروری است.

شهبازی در پایان با اشاره به سرعت بالای انتشار زنگ زرد با باد، از کشاورزان خواست در صورت مشاهده این بیماری در مزارع خود، سریعا برای مبارزه با آن اقدام کنند تا از سرایت آن به سایر مزارع و استان‌های همجوار جلوگیری شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *