اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد اربعین حسینی استان، با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین و تردد زائران اربعین از این مرز، اظهار داشت: این امر ظرفیت فرهنگی بزرگی را برای استان ایجاد کرده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد اربعین در دو سال گذشته، افزود: علیرغم نوپا بودن استان در زمینه تردد زائران اربعین، توانستیم با کیفیت‌ترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.

معتمدیان به تردد زائران خارجی اربعین از مرز تمرچین اشاره کرد و گفت: این مرز در حال شناخته شدن به عنوان یکی از مرزهای بین‌المللی برای تردد زائران اربعین در منطقه است.

برکات اربعین:

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور خودجوش اهل سنت در خدمت به زائران اربعین، این اقدام را یکی از بزرگترین برکات اربعین دانست و گفت: این امر نشان دهنده وحدت و همدلی مردم در برابر توطئه‌های دشمنان برای تفرقه افکنی است.

امنیت مرز تمرچین:

وی با اشاره به امنیت مرز تمرچین، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، این مرز به عنوان یکی از مرزهای امن کشور مطرح است و زائران می‌توانند با آرامش کامل از این مسیر برای تشرف به کربلای معلی استفاده کنند.

تدابیر برای اربعین امسال:

معتمدیان با بیان اینکه امسال سومین سال حضور زائران اربعین در مسیر مرز تمرچین است، گفت: تمامی تدابیر لازم و حداکثری برای خدمت به زائران در حوزه‌های مختلف اندیشیده شده است.

فعالیت کمیته‌های ستاد اربعین:

وی بر فعال شدن تمامی کمیته‌های ستاد اربعین در استان تاکید کرد و افزود: نقشه راه خدمت به زائران و همچنین توسعه زیرساخت‌ها آماده شده و مسئولین کمیته‌ها باید در راستای جذب منابع ملی برای اجرای برنامه‌ها تلاش کنند.

استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل:

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه ناوگان حمل و نقل در سال گذشته، گفت: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل ترکیه و اقلیم کردستان عراق در کنار پتانسیل خطوط ریلی و حمل و نقل استان انجام می‌شود.

تکمیل زیرساخت‌ها:

معتمدیان همچنین بر تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات و اورژانس، بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت فناوری اطلاعات، توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه و پوشش کامل اینترنت از مسیر ورود زائران تا مرز تمرچین تاکید کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *