اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳


در جلسه‌ای حساس و پرتنش که به منظور بررسی عملکرد حسین مهدی‌زاده، شهردار ارومیه، برگزار شد، طرح استیضاح وی با اکثریت آراء رد شد و وی در سمت خود باقی ماند.

برگزاری جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه

جلسه دویست و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه که دیروز عصر به ریاست نقی کریمی و با حضور کلیه اعضا برگزار شد، به موضوع استیضاح شهردار اختصاص یافت. این جلسه که چهار ساعت به طول انجامید، شاهد حضور اصحاب رسانه و اعضای شورا بود.

روند استیضاح و دفاعیات شهردار

در این جلسه، حسین مهدی‌زاده به دفاع از عملکرد خود پرداخت و به سوالات و انتقادات مطرح شده توسط اعضای شورای شهر پاسخ گفت. پس از بررسی‌ها و استماع نظرات، طرح استیضاح به رأی گذاشته شد.

نتیجه رأی‌گیری و ابقای شهردار

نتایج رأی‌گیری نشان داد که حسین مهدی‌زاده با کسب ۷ رأی موافق در مقابل ۴ رأی مخالف، همچنان به عنوان شهردار ارومیه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. لازم به ذکر است که برای برکناری شهردار، موافقت دو سوم اعضای شورا نیاز بود که این امر محقق نشد.

پیامدهای استیضاح و واکنش‌ها

رد طرح استیضاح شهردار ارومیه نشان دهنده حمایت نسبی اعضای شورای شهر از عملکرد مهدی‌زاده است. این نتیجه می‌تواند فصل جدیدی از همکاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای بهبود عملکرد شهرداری در این دوره را رقم بزند.

انتظارات و چشم‌انداز آینده

با ابقای شهردار ارومیه، انتظار می‌رود که برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساختی شهر با قوت بیشتری دنبال شود و شهرداری در راستای رفع نیازها و خواسته‌های شهروندان ارومیه‌ای گام‌های مؤثرتری بردارد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *