اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳


در راستای حفاظت از محصولات کشاورزی و به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی، بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع گندم در ارومیه تحت عملیات سمپاشی قرار گرفته‌اند. این اقدامات بخشی از تلاش‌های گسترده برای مبارزه با آفت سن غلات است که تهدید جدی برای تولیدات کشاورزی در منطقه محسوب می‌شود.

جزئیات اقدامات مبارزه با آفت

علی دیانتی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در بازدید از مزارع دهستان مرگور ارومیه اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی و اقدامات انجام شده ارائه داد. بر اساس این گزارش، علاوه بر سمپاشی علیه سن غلات، بیش از ۶۸۰۰ هکتار از مزارع نیز علیه علف‌های هرز مورد مداخله قرار گرفته‌اند تا از تأثیر منفی آن‌ها بر محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

هشدارهای مهم برای کشاورزان

دیانتی به کشاورزان هشدار داده است که با توجه به شرایط آب و هوایی روز‌های آتی و احتمال شکل‌گیری اپیدمی بیماری زنگ و خسارت به محصول گندم، آمادگی داشته باشند و توصیه‌های مربوط به مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند. علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع مشاهده شده است، که نیازمند پایش مستمر و اقدامات فوری است.

تاکید بر پایش مستمر و کنترل آفات

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرده است که کارشناسان پهنه باید حضور و پایش مستمر مزارع را برای کنترل به موقع آفت سن و سایر بیماری‌های برگی غلات انجام دهند. وی از کشاورزان خواسته است تا در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماری‌ها را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *