اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، جعفر پورمختار، در گفتگویی خبری اعلام کرد که در سال گذشته، میزان عوارض ارزش افزوده پرداختی به فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اقشار عشایری استان به میزان ۱۲ هزارو ۳۴۵ میلیارد ریال رسیده است، که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰ درصد افزایش داشته است.

جزئیات توزیع مالیات بر ارزش افزوده

پورمختار تفصیل بیشتری از توزیع این میزان درآمد ارائه داد و بیان کرد که حدود هشت هزار میلیارد ریال از این مبلغ به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است. همچنین، سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال به دهیاری‌ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به اقشار عشایر تخصیص داده شده است.

تأثیر پرداخت‌ها بر توسعه شهری و روستایی

پورمختار از تأثیر مثبت این توزیع مالی بر پروژه‌های توسعه‌ای شهری و روستایی در آذربایجان غربی خبر داد. وی اشاره کرد که در شهرستان ارومیه به تنهایی بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل این عوارض و مالیات‌ها تخصیص یافته است، که از این میان ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال به شهرداری‌ها، ۹۸۸ میلیارد ریال به دهیاری‌ها، ۸۶ میلیارد ریال به فرمانداری و ۶۲ میلیارد ریال به عشایر اختصاص داده شده است.

نقش پرداخت‌های مالیاتی در ارتقاء کیفیت زندگی

این افزایش قابل توجه در پرداخت‌ها نشان‌دهنده تمرکز دولت بر بهبود زیرساخت‌ها و خدمات عمومی در آذربایجان غربی است که می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای کیفیت زندگی شهروندان این استان را بهبود ببخشد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *